fredag 24 juli 2009

Vinterkläder...



Faktiskt så funderar jag på vinterkläder så här mitt i sommarvärmen :-). Jag har spanat efter diverse begagnade vinterbyxor åt Stora V, utan resultat. Igår råkade jag gå in i en av stans barnklädsbutiker, som lämpligt nog har otroliga reapriser på grund av flytt. I hyllorna fanns mest festkläder och jeans, det mesta har förstås hunnit gå åt. Men plötsligt föll mina ögon på ett par fina vinterbyxor. Storlek 140... typiskt, men sedan såg jag att det faktiskt låg ett par till under dem. Jag kunde inte tro mina ögon när det var exakt rätt storlek för oss. Hurra! Med 50% rea fick jag byxorna billigare än jag hade hittat dem begagnade :-).

Först utanför butiken började jag fundera vilken jacka jag hade tänkt att barnet ska använda till byxorna... Men se hur fint det blir med grön jacka, röd dragked och röda byxor!

1 kommentar:

Sofie sa...

halloj!
grattis till goda klädfynd!
tyvärr ryker alla tapetlager hos oss! köket är nu helt barskrapat på all sorts "klädsel", nu bara (!) att bygga upp! läste om er i bladet, roligt att höra om hur ni renoverar (nog för att vi pratat om det, men alla detaljer har vi inte hunnit vädra:).
hoppas allt e bra med dig!
allt gott.
s

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...