torsdag 2 juli 2009

Ribs och grillpinnar


Hettan gör att vi äter lite väl slarvigt och oregelbundet så idag ville jag fixa nåt mer speciellt. Jag hade redan tidigare handlat helt obehandlade ribs som jag strödde salt på och la in i ugnen på ca 110° i ungefär 3 timmar (2 hade säkert räckt bra, men inte gjorde den extra timmen skada heller). I formen hällde jag också lite vatten på botten för att hålla fukten. Som avslutning hällde jag sweet chili på och grillade några minuter. Ungarna gillade inte alls. Det var farligt och så vidare, men jag åt tills jag nästan sprack. Det var ju både hyfsat billigt och gott!

Till efterrätt fixade jag spett. Jag blev inspirerad av Haribos reklamblad och blandade jordgubbar, bananbitar och marshmallows på pinnar och grillade några sekunder. Nam! Nu är jag mätt och svimfärdig :-).

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...