onsdag 29 juli 2009

Stickor och garn...


Efter att garnet till tjocka filten oturligt nog tog slut mitt i (vet DU var man får tag i fyrtrådigt mörkbrunt och mellanbrunt förgarn (hahtuva) så avslöja det genast!!!) så måste jag ta fram nästa grej. Maken önskade sej en mössa och vi kom fram till att breda röda och svarta ränder blir fint. När jag just hade börjat igår ville också Stora V pröva... Motoriskt är kanske blivande fyraåringar inte riktigt klara för stickning :-), men han var minsann ivrig och fick förstås pröva.

Senare kom jag att diskutera stickning på facebook och blev tipsad om Novitas underbara Puro-garn. Rusade förstås till marketen idag och maken köpte en härlig garnsallad åt mej :-) <3. Roligt nog är garnet filtande så jag tror att jag ska testa det till ett par yllebyxor.


Se hur fina vantar man kan sticka av Puro i Salanimis blogg. Yllebyxornas mönster hittar du på Ulla neule.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Va, vad är det där för fint nytt garn!? Kanske något för mig som inte för så länge sedan bar upp ALLT garn på vinden, hehe...

Katikatt sa...

Du kommer att älska garnet! Finns i alla fall på CM och Anttila i Vasa!

Jag håller på testar det till yllebyxor nu. I alla fall är det skönt och snabbt att sticka med.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...