lördag 11 juli 2009

Gamla intressen lyfter på huvudet igen :-)

Med anledning av runda magar lite överallt har jag plockat upp några gamla intressen; små små tygblöjor och bärsjalar. Alla länkar till sjalforum och tygblöjeforum har legat i "inte så viktigt" mappen, men nu har jag igen varit inne och tittat lite. En av orsakerna är de begagnade sjalar som har kommit i min väg under de senaste dagarna. På torget ropade en röd Me&Mama trikåsjal på mej och den inhandlades snabbt åt en väninna. Själv är jag nöjd ägare till både en röd och en limefärgad av samma märke :-).

Igår var jag på loppisrunda och gjorde många fina fynd. En del av dem kräver ett helt eget inlägg så dem får jag återkomma till. Men i en korg på ett loppis låg inte mindre än tre bärsjalar. Jag tittade storögt och sedan tittade jag lite till för priset var minst sagt förmånligt så nu fick både en Nunnukka Vattensjal och en turkos/blå/lila girasol flytta in hos oss. Jag har ofta hört att girasolen är en supermjuk bärsjal och jag kan bara konstatera att det absolut inte är någon överdrift, tyget är verkligen supermjukt!


Nöjd!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...