torsdag 30 juli 2009

Kuravantar


Råkade se på webben att Lindex har "kuravantar" det vill säga regnhandskar på kommande. Fjolårets stjärnhandskar var helt lysande och klådde alla världens dyra märkeshandskar med hästlängder. Tyvärr hade jag bara ett par per pojke och under speciellt våta perioder (=september-maj) var det för lite. Minst ett ombyte måste man ha.

Idag släpade jag barnen till Lindex för att kolla om de hade kommit redan och haha! för en gångs skull lyckades jag vara ute i tid; expediten lyfte just ut påsarna med handskar ur en låda. Jag var där snabbare än blixten och babblade en massa tills jag insåg att ingendera expediten hade förstått ett smack. Det var bara att byta språk och köra korta versionen: "Hanskat mulle, heti!".

Nåja, nu är vi två par handskar rikare och gossarna kommer förhoppningsvis att ha varma, torra och gosiga händer under höstens alla regndagar!

Bilden nappad från Lindex.

1 kommentar:

Salanimi sa...

Nää olikin tosi kivoja, kurkin näitä itsekkin Lindexissä :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...