söndag 12 juli 2009

Loppistyger

Fyndade en del tyger på loppis här om dagen. Den gröna duken med massor blommor bara ropade småflicksklänning. Så den bara måste följa med hem :-). Vet bara inte riktigt vad det är för en liten flicka som behöver den...



Det här andra är ett täcke av konstfiber. Jag lockas av blommorna och när jag såg fåglarna var jag såld. Jag kommer att tänka på en del svenska tyger ritade av kända personer, men om det här är något speciellt tyg vet jag inte. Men jag gillar det i alla fall.



Det här sista är det klassiska kanintyget som har funnits i en massa färger. Det finns sedan förut i mitt tyglager, men det här var två hela gardiner och tyget såg ut som om det aldrig använts. Nice! Av så här stora bitar kan man sy både ett och annat.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...