tisdag 13 maj 2008

Projektplan!

I vintras råkade jag höra lite fel när jag slölyssnade lite vid sidan om en diskussion. Vad de egentligen talade om har jag ingen aning om, men det jag hörde fick min hjärna att börja spotta ut idéer. Idag har jag presenterat idéerna för miljöföreningen och jag fick absolut godkänt och får nu göra ett projekt som ploppade fram i huvudet som en idé på grund av att jag hörde fel.

Jag tänker vara lite förtegen med vad det handlar om ännu, men det handlar om tyger... Så om du tycker om tyger så ska du läsa den här bloggen extra noggrannt under sommaren och hösten :-).

Och för att kanske få idéer att plötsligt dyka upp i ditt huvud så har jag klistrat in bilder av några av mina favorittyger!

De nyaste tygerna; randig frotté och trikå från myllymuksut. Trikån ska i alla fall bli ett par mössor.


Retrohjärtan i olika tappning.


De nästnyaste tygerna. Loppisköp. Det helgröna har samma färg som vår vagn så det kunde kanske bli nån påse att ha på vagnen.


Älskade bondgårdstyget i tre färgställningar.


Lite söta katter o. blommor...

2 kommentarer:

Starkismor sa...

Bondgårdstyget längst till höger och kattyget har jag haft som lakan då jag var liten. *nostalgisk* (De facto lever som kvar ännu på stugan...)

Anonym sa...

Låter ju verkligen intressant :-) Bondgårdstyget är verkligen fint, jag kommer ihåg att jag haft ett lakan med mönstret då jag var liten. Min mamma har sparat mycket men tyvärr inte det! Jag har blivit en riktig tygsamlare på senaste tid :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...