fredag 30 maj 2008

En klänning kanske?

Jag har letat efter något att ha på mej på sommarens bröllop och har både funderat på att sy och att köpa. Men jag vet inte alls vad jag vill ha för det känns som om jag bara gillar trikå, frotté och velour just nu (go figure :-)). Idag gav jag ändå Lindex en chans och där hängde faktiskt två klänningar som kändes någorlunda rätt. Den ena har vit botten med retromönster på och den andra är svart. Båda såg fina ut på, men svart känns nog märkligt på sommaren och det är väl inte helt etikettsenligt att komma till ett bröllop i svart.

Nu fick den mönstrade följa med hem och det är en riktig hippieklänning :-). Då återstår bara ett problem. Jag kan inte ha en strapklänning med så där liten övredel utan något under. Om jag inte tycker att det är hot att visa sin bh, och det tycker jag inte. Jag hittade söta (och dessutom ekologiska) t-skjortot med lite puffärm, en svart och en brun, och båda passar under klänningen. Så det går helt bra, men det fanns också en tunika med härliga breda ärmar i samma tyg som klänningen och den ser fin ut både ovanpå och under - men jag är både rund och storbystad så det blir lite väl mycket mönster.

Ack denna beslutsångest :-). Så här ser klänningen i alla fall ut (bilden lånad från lindex.se:

3 kommentarer:

Anonym sa...

Den är ju helt ljuvlig! Pretty pretty ;-) Jag föreslår det bruna med puffärm under, eftersom det finns brunt i tyget från förr. /T

Starkismor sa...

Superfin klänning! Jag röstar också på brunt med puff! Tusen tack för senast. Det var jätteroligt att ses - å att se V&V! Tyvärr blir det alltid så håsigt, men jag är stolt över att jag tog mig i kragen och satte mig på tåget. Däremot förstår jag inte varför VR inte kan vara på min sida. Vi fick åka tåg från Loimaa till Åbo - men blev trots det bara 20 minuter försenade.

Anonym sa...

Fin klänning! Har också dilemma med klänning till sommarens bröllop. Har köpt ett par ILLGRÖNA skor och tycker att det vore jättesnyggt med svart klänning till. Men som sagt, lämpar sig kanske inte riktigt med svart till bröllop...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...