fredag 9 maj 2008

Orättvist!

Alla som de senaste åren serverat burkmat åt sina barn vet att alla barnmatsfirmor lockar kunder med att ha samlingskampanjer. Man samlar alltså etiketter från burkarna, skickar in dem och så får man någon pryl. När storebror var bebis samlade vi ihop till några set barnbestick. De används dagligen så det var ett bra kap tycker jag. En liten legogrej samlade vi också ihop till. Lillebror har ätit lite mer burkmat så vi samlade ihop till varsin liten ryggsäck åt pojkarna. Helt super de också för de är just i passlig storlek att ha med t.ex. i parken.

Igår såg jag på svenska Tradera att folk betalar ganska höga summor för Semper ettiketter och blev ganska förvånad. Nå, när jag var inne på Sempers sida fattade jag varför. Där var priserna verkligt bra märkesgrejer som en Sack and seat "påsstol" och en Skip Hop väska. Jag blev lite avundsjuk för nog hade jag hellre valt en Skip Hop än skedar och parkryggsäckar!

Det är nu förstås världsliga saker och numera äter ingendera burkmat, utom att Hipps fruktmellanmål plötsligt blivit pop hos oss.

Och Skip Hop, ja. Jag släpar dagligen runt på en Skip Hop. Det ena av mina bästa köp i fjol!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...