tisdag 2 oktober 2012

Smycken av keramik del två


Jag berättade tidigare om att jag går på keramikkurs. I lördags struntade jag i stenslipen och jobbade med porslinsleran hela tiden. Tänk så långt ett kilo lera räcker när man gör små saker. Nu blev det litet knappar, både större och mindre, en del sådant som kunde funka som broscher och några som ska bli halsband.
Porslinslera är inte direkt dyrt så man kan gott kosta på sig att testa olika tekniker. Jag hade med mig en del spetsar och några gummistämplar. Nästa gång ska jag ta med mej en del kakformar i alla fall. Jag testade också att använda olika typer av färger och glasyrer och i olika ordning. Det kommer att kännas som på julafton nästa lördag när jag får se de första som blivit färdigbrända.

Jag är så lycklig över att jag får gå den här kursen för så här roligt har jag sällan haft!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...