tisdag 15 februari 2011

Vägen till en mans hjärta...

Igår var det Alla hjärtansdag, Valentindagen eller Vändagen som jag envisas med att säga. De stora språkvetarna säger att det kommer från finskan och därför är det absolut inte korrekt att säga så. Jag tycker att det låter mycket trevligare än de andra alternativen. Dessutom förstår jag inte varför andra språk får utvecklas, men finlandssvenskan får bara utvecklas om svenskan gör det samtidigt. 

Nog om språk, jag vill tala mat. Vändagen till ära var vi faktiskt ganska finska hos oss med leverlåda och vispgröt till lunch. Leverlådan köpte jag i butiken. Leverlåda är faktiskt en av de rätter jag aldrig tillrätt själv från grunden. I själva verket har jag inte ens ätit hemlagad leverlåda. Det ska jag absolut rätta till vid lämpligt tillfälle!
Vispgröt däremot gör jag själv och det blir ju otroligt gott! Skålen har jag hittat på loppis :-).


Eftersom det inte blev någon tårta förra måndagen när jag hade födelsedag så testade jag ett muffinsrecept ur en bok jag lämpligt nog fick i present. Chokladmuffins med chokladcreme (och jordgubbar från frysen). 


<3

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...