tisdag 22 februari 2011

Reality TV

Jess, idag börjar säsong två av ett av de mer lyckade finska versionerna av format-tv; Muodin huipulle (Project Runway, jag länkar inte för jag vill inte råka se vinnare från säsonger som inte ännu visats i Finland :-)). Första säsongen var över all förväntan. De som deltog var passligt galna och det började alltid klia i pysselfingrarna under varje avsnitt. Min största kritik då var programvärden och "Finlands Tim Gunn", men de är nu utbytta, så det bäddar för en toppensäsong!

Jag tror att jag kommer att sakna någon med snäppet mer livserfarenhet eftersom den äldsta är 34 (både medel- och medianålder 27), men vem vet, jag var nog mest road av de unga killarna förra säsongen. På hemsidan kan du läsa mer om deltagarna. Det är väl bara det att jag minns en av favoriterna, gravida (visade det sig) fembarnsmamman och arkitekten Laura Bennett, som var 43 när hon blev andra i Project Runway 2006.

Ett som är säkert är att jag sitter vid tvn klockan 20 i kväll!

Bild från mtv3

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...