söndag 27 februari 2011

Den nya plånboken


 Utanpå. Stör mej litet på att banden inte blev bra. Tanken är att man knyter dem, men rosetten blir på fel sida om man inte trixar litet. Jag tror att jag skule gilla någon typ av band man bara snurrar runt ett par varv.
Eftersom jag valde ett vanligt bomullstyg som foder så blir det en del trådar som börjar flaxa längs kanten.  






Inuti finns en ficka för slantar. Jag har ett plastknäppe som håller fast locket. Bakom fickan finns facket för sedlar. Slantfickan är alltså fastsydd i fodret i bottnen för att sedlarna inte ska falla ut.









Här har jag lagt in en extra mellanvägg för att inte ha alla kort i en ficka.
Och så här ser alltså plånboken ut när den är helt utvikt. På den nedre fickan finns en plastficka som man t.ex. kan ha körkortet i.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...