torsdag 10 juli 2008

Tapeter tapeter tapeter tapeter...

Suck, klockan är natt och jag har fastnat på diverse tapetsidor på nätet. Tapeterna vi beställde till sovrummet kom snabbt och de väntar nu på att deras tid ska komma. Barnrumstapeterna beställde vi samtidigt, men ingen verkar veta när de är på kommande. Igår var jag och efterlyste dem och de har väl ringt från K-rauta i morse - när jag ännu sov. Kanske ringer de i morgon och berättar hur det gått.

På tal om samtal om saker man beställt så fick jag idag två samtal från Starkki om att badrumskaklen kommit. Annars helt ok, men vi hämtade dem från butiken redan förra veckan...

Nå, tillbaka till tapeterna. Vårt nuvarande sovrum ska bli ett hobbyrum eller aktivitetsrum eller vad man nu vill kalla det. Barnen ska få ha det som lekrum och jag ska få utrymme för mina symaskiner och tyger. Nu är där någon plipprig tapet som förbättrades med en ny våd för några år sedan. Men nu ska vi äntligen skaffa en fin tapet dit. Jag har i flere år tyckt att vi ska ha samma tapet där som i matsalen, men i gult. Det tror jag att blir superfint! Så här ser den ut:



Nu återstår bara att välja en tapet till den stora hallen på vinden. På ena långsidan blir det förvaringsutrymmen så där har det lagts upp en vägg och den vill jag tapetsera. De andra väggarna får vara som de är, dvs stockarna är framme. Stockarna är gammal rödfuru så jag vill gärna ha stormönstrade tapeter i någon rödbrun ton. Fast det skulle kanske vara spännande med något HELT annat. Som den här:



Som ni förstår är "less is more" inget vi sysslar med i det här hushållet :-).

Bilderna är lånade från Duro och Eco.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...