måndag 21 juli 2008

Regndag.


Idag ösregnar det här så vi håller oss inne. Stora V ville se på dvd och nu ser han på Kössi Kenguru (minns ni honom från barndomens Pikku Kakkonen?). Jag fortsätter min oändliga storstädning. 

På lördag morgon fick jag äntligen packa upp allt som maken hämtat från Ikea. Nu ser det äntligen hyfsat städigt ut vid diskbordet och allt smutsigt byke har fått flytta in bredvid tvättmaskinen. Äntligen blev det tomma utrymmet under köksbänken utnyttjat på ett vettigt sätt! Jag tog alltså två 70 cm Antonius ramar, lade hjul under och björkskiva ovanpå och fyllde på med fyra stålkorgar. Så då kan jag ha korgarna i gömma bakom en gardin, men när jag behöver extra avställningsyta (t.ex. när jag bakar) så är det bara att rulla ut vagnarna.

På shoppinglistan hamnade också ett bord som kan vikas ner så att det bara tar lite utrymme och beroende på om man lyfter upp ena sidan eller båda så har man ett olika stort bord. Det ska stå i det rum som så småningom blir lek- och hobbyrum och där ska det fungera som hjälpbord när jag klipper tyger och sådant. men förstås har det en dubbelfunktion. Det är av samma serie som matsalsbordet så det blir snyggt om man har många gäster så kan man duka t.ex barnbord vid det. 

Jag hade hunnit glömma hur kul det är med inredning!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...