lördag 22 september 2012

Får man ha så roligt?

Efter vårens rakukurs kunde jag inte låta bli att fortsätta på lertemat. Den här gången går jag en kurs som heter Smycken av keramik. Också den här gången är det Paula Blåfield som är lärare. Idag började vi och fy så kul det var! Kursen har två inriktningar, att göra smycken av porslinslera och att förvandla gammalt porslin till smycken. Jag har sparat en del gammalt porslin just för att en dag få slipa det. Idag fick jag göra det och det var ju så roligt! Jag ägnade faktiskt största delen av dagens kursdag åt slipning.

Jag vet inte om det blir smycken av skärvorna, kanske, eller så kanske de får bo i en liten ask så att jag kan ta fram dem när andan faller på. De känns precis lika som skärvorna jag ibland hittade i strandsanden när jag var barn. Tegelstenar och glasbitar kändes trevligast mot huden.



Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...