tisdag 20 november 2012

Mässgodis

I lördags åkte jag traditionell stickbuss med de andra syjuntemammorna till hantverksmässan i Tammerfors. Det är alltid lika givande. En av oss hade inte varit på mässan så hon blev alldeles till sig när hon såg denna garnhimmel :-). Några nystan/härvor fick nog följa med mej hem också: Shoppel Wolles regnbågsrandiga Reggae Ombre och malabrigo worsted i safirgrönt. Jag hade tänkt dem till två olika stickningar, men de kändes så bra ihop så nu blir det en mönsterstickad halsduk av dem.


På tal om mönstersticking så hittade jag en perfekt användning för washitejp. Den här kommer från Happy Monday! Jag älskar färggranna tejper, men jag vet inte riktigt till vad jag ska använda dem, annat än vanlig paketinslagning förstås. Men som mönstermarkör funkar den perfekt. Jag har förresten alltid med mej en rulle tejp i väskan när jag släpar runt på min stora mönsterstickning, en filt, t.ex. på tåg eller i buss. Då kan jag tejpa upp mönstret på ryggstödet framför mej.


Den som är listig kan räkna ut vilken bild kom först i verkligheten :-).

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...