tisdag 6 november 2012

En till kastrull


Min Primavera samling fick ett rött tillskott igår. Hurra! Jag hittade en gul i samma modell, till ett rimligt pris, för ett par år sedan på gammaldags torg i Jakobstad. Den gula med öron är inte mer än ett par veckor gammal, den dök upp på loppis i Vasa, och den har några små hack på locket men inuti ser den nästan oanvänd ut. Den röda hittade jag alltså igår på samma loppis, till samma pris. Månne det inte var samma bord också.

Trots att jag faktiskt använder mina emaljkastruller varje dag så behövde jag motivera köpet en aning. Men bara en aning. Tänk att värma glögg i den röda kastrullen... Härligt!

Primavera är formgiven av Raija Uosikkinen för Finel på 1970-talet. Primavera finns också åtminstone i grönt.

2 kommentarer:

Salanimi sa...

Voi ihanuutta! Sitä saman sarjan? kahvipannua oon kattonut moneen kertaan Adamissa ja Ewassa, mutten ole raaskinut, kun siitä puuttuu kansi ja muistaakseni ei ole ihan priima muutenkaan..Mutta voi näitä, ovat tosi kauniita!

Katikatt sa...

Mä olen myös katsonut sitä pannua :-), mutta kyllä kannen puuttuminen on kuitenkin niin iso juttu että ei viitsi ostaa.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...