söndag 5 september 2010

Färg på världen


Jag har länge planerat att färga en bunt gamla vita blöjor. En del av charmen med tygblöjor är nog det att de finns i härliga färger och med roliga mönster. De första tygblöjorna vi köpte var vita (jo, de är ganska vita fortfarande). De var i flitig användning med första barnet, men föll sedan i skymundan när det började dyka upp finare och färggrannare. Jag bytte ut de slitna kardborrebanden mot knäppen och nu gjorde jag några färgbad åt dem.

Turkost - grönt - orange

Vikblöjorna blev jättebra. Speciellt de gröna och turkosa! De orange färgade jag i en hink så där blev det lite ojämnt och den kunde vara lite klarare i färgen. Tygblöjorna ser fina ut, men kanske något till... Jag funderar om jag skulle brodera något på dem...

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...