onsdag 16 december 2009

Jullakan

En bekant berättade här om dagen att hon hade skaffat julgardiner som matchade barnens jullakan. Julgardiner har jag förstås hört om, men jullakan var en ny bekantskap.Hon berättade att också hon som barn hade skilda jullakan som togs fram den 23.12 efter att alla varit i bastu.

Vilken underbar idé!

Jag vill också fixa jullakan åt mina barn. Äntligen får jag nytta av diverse små juldukar jag samlat på mej, de får kanske bli applikationer eller något. Det lär ju inte bli till denna jul i alla fall.

3 kommentarer:

a-k sa...

Vi har något som liknar "jullakan". Efter bastun den 23 får alla familjemedlemmar nämligen krypa ned i en säng bäddad med MANGLADE sängkläder, något som bara händer en gång om året :D Festligt !

färgen på våra jullakan är varierande, men E. har rött lakan och röd-vitrutigt påslakan.

Katikatt sa...

Åh, redan det låter alldeles underbart, a-k!

Starkismor sa...

JAg har sovit i jullakan så länge jag minns. Mamma har sytt dem av gammaldags spetslakan som hon inte använde men som hon ändå ville ha användning för. Det betyder att det ser ut som man sku tutta i spetslakan som viks över täcket, men det är bra mycket enklare att få lakanet att hållas på plats!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...