torsdag 25 april 2013

Kuomaskornas klassfoto

Känsliga läsare och minimalister varnas...

Skor är kanske inte rätt sak att spara pengar på, men jag har tyckt att Kuoma-stövlar är sådant som man kan spana efter på loppis. Än så länge har jag haft tur och hittat sådana som är i bra skick för en billig peng (2 - 6€, riktpris som nya 37,90). Det är ju inte alltid just den storleken som behövs just nu man hittar, men faktum är att varje par har använts av minst ett av barnen under minst en vinter.

Jag har idag gått igenom hushållets Kuoma-lager och det blev ju rätt så många par... och en ensam (husets treåring har en ovana att kidnappa skor och lämna dem på märkliga ställen, strax efter att jag tog bilden hade han sorterat om stövlarna och hämtat några par andra skor ur skåpet :-)).

De två minsta paren är urvuxna och ska få flytta till nästa hushåll, liksom också ett par 28 och 31 för de finns dubbelt (eftersom de större pojkarna har ganska lika stora fötter). De två största paren är hamstrade för nästa vinter och alla mellanstorlekarna väntar på att minstingens fötter ska växa. Tur att vi har en stor skogarderob så att jag faktiskt kan ha skor i lager i väntan på att användarna växer. Galet eller praktiskt?


Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...