fredag 12 april 2013

Jag ska diska i neon


Jag har hunnit vifta litet med stickorna de senaste dagarna. Två snabbstickade disktrasor, eller vanliga trasor använder jag ju dem som. De här två är helt av bomullsgarn. Den randiga är litet större och slätstickad, den andra är mosstickad. 

PS: handduken under är en av mina favoriter. Den är nog från tidigt 70-tal och har varit i konstant användning åtminstone sedan jag var barn och ändå är den hur fin som helst. Jag tycker att få handdukar numera klarar mer än ett par år utan att de får brutna länkar.

1 kommentar:

Starkismor sa...

Fina! Å det där med handduken, en ny handduk blir schaskig på några år men fammos och mommos gamla har jag bara kasserat pga hål - och det efter 40 års användning!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...