onsdag 6 augusti 2008

Ny hylla!

Ända sedan vi flyttade hit har jag tänkt att det skulle vara fint med en hylla framför köksfönstret. Speciellt eftersom jag absolut inte vill ha gardin i det fönstret (numera faktiskt det enda stora fönstret som inte har gardin). Nå, idag fick jag den äntligen fixad. Det var inte helt lätt att hitta rätt material, men sedan hittade jag tillräckligt långa skivor på K-rauta och vår snälla byggare kapade den på längden så att hyllorna blev två och tillräckligt smala. Efter att ungarna äntligen somnade fick vi upp den och nu fick en del blommor flytta upp från arbetsbänken!


Också annars har jag varit mycket i köket idag och frysen har nu fått påfyllning i form av kållåda (med svamp jag plockade på gården, squash köpt direkt av odlaren och ris-sädblandning), kåldolmar med samma fyllning som lådan och squashsoppsbas för många middagar! Soppan provkörde vi till lunch, då med tillsats av svamp creme fraishe. 
Nam! 
Stora V åt tre skålar :-).

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vilket mysigt kök ni har :-) Väntar med spänning på releasen av höstkollektionen men behöver inte vänta länge till. Ska också bege oss ut i svampskogen snart. Blivit en riktig husmor sedan man fick barn. Bär och svamp och grejer ska det va ;-)

Katikatt sa...

Tack jennimami :-). Tyvärr är det bara så rysligt råddigt där hela tiden. Jag är riktigt led på att plocka makaroner/brödbitar/diverse frukter från alla tänkbara platser efter varje måltid...

Nu har du väl sett höstplaggen hoppas jag, så där på tal om svampar och igelkottar... :-) :-) :-).

Jenni sa...

Matrester kan man nog hitta på alla tänkbara platser hemma hos oss också. Man får väl stå ut ett bra tag till...

Har faktiskt redan hunnit på ett meandi-party :-) Gillar nog den här kollektionen mera än den tidigare. Beställde byxorna på bilden, underbara + en T-skjorta med hjärtan på åt mig själv. Resten som "sonen" ville ha får blir till en annan gång ;-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...