måndag 4 augusti 2008

Allt är gratis!


Nå inte nu riktigt :-), men jag tycker att skördetiden är en sån underbar tid. Idag var jag till svampskogen även om starten blev lite försenad för förstås blev det övertid för maken. I skogen fanns mest tuggade kremlor, inga spår av andra svampplockare, men nog en del ruttna karljohan. Lyckligtvis hittade jag en del taggsvamp så det kändes lyxigt. Nu ska taggisarna rensas och fixas tillsammans med två små champinjoner och en karljohan som växte på gården.

Lite hallon plockade jag också i trädgården. De fick åka rätt in i frysen. Tydligen var det bara två buskar som hade mogna hallon. Sedan kom jag fram till att jag var tillräckligt irriterad på diverse häggar och "bambu" så nu har jag knipsat för brinnkära livet och maken har släpat grenar och lastat på släpet. Plötsligt fick vi jättemycket mera gårdsplan. Skönt!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...