måndag 4 augusti 2008

Mycket på gång - som vanligt :-)


Huh, jag kommer mej inte för att skriva :-). Det känns som om det hela tiden är något som ska åtgärdas.

Första lasset panel blev färdigmålad förra veckan och hyfsat snabbt lyckades vi få upp plankorna på vinden också. Maken stod på gården och jag stod vid ett öppet fönster och hissade upp och radade. Lite knepigt var det med att få allt rätt å millimetern för man svänger inte fyra meters plankor så där bara. Det blev i alla fall en riktig associationsfest för all svett och myggspraysdoften som kom från verrarna fick mej att tänka på scoutläger :-). Nu har jag just ringt och kollat att resten är på kommande den här veckan.

Nu har vi också hunnit skaffa dörrar till sovrummen och toaletten. Typiskt nog blev det ju ändå lite fel för när byggaren (Byggare Bob som vi helt otippat kallar honom :-)) skulle börja fixa så märkte han plötsligt att dörrarna ändå var 10 cm för smala. Det blev visst lite språkförbistring och feltolkning när jag köpte dem, men det gick lätt att åtgärda. Nu surrar det ovanför mitt huvud när byggaren placerar in dem och sågar lite i dem så att de ska passa överallt (sovrumsdörrarna behöver mista ett hörn var).

Annars har vi också hunnit vara på besök hos barnens farmor och farfar och hälsat på en familj som flyttade från Vasa i våras. Det var kul att se hur ungarna numera klarar av att leka med varandra lite bättre :-).
I fredags fick jag ett hett efterlängtat postpaket. Kläderna jag säljer har kollektionspremiär och säsongsstart nästa måndag och det var provkollektionen som kom. Jag fick nästan hjärtattack när det var så många fina plagg och mönster!

Idag har parkverksamheten satt igång igen och också Lilla V får öva sig i att bli en duktig parkpojke. Jag kan ju säga att han inte var så glad när jag gick från parken en kvart. Nå, vi övar! Stora V sa "Mamma bort" när jag kom tillbaka när han förra hösten började i parkverksamheten, men han var också nästan ett halvt år äldre än Lilla V är nu. Jag tänkte nog på alla föräldrar som just nu dagistränar sina barn...

Att sånt. En titt på hallonbuskarna avslöjade att det börjar vara dags att plocka dem nu och när vi kom hem från parken lyste två lärksoppar så vackra på gården att de fick komma med som extra bonus i lunchmaten. På eftermiddagen hittade jag också en karljohan, aspsoppen växte för nära vägen så den fick bli kvar, men helt tydligt behöver jag nog ta en skogsrunda asap! Genast när maken kommer hem tror jag att jag spurtar iväg!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...