torsdag 21 augusti 2008

Ett retroUFO har landat!


Och här betyder ufo alltså unfinished object. I våras började jag sy retrojackor åt pojkarna, men när syträffarna slutade var de inte helt färdiga. I går hade jag orsak att gräva fram symaskinen eftersom jag behövde förbättra sovrumsgardinen litet och när jag väl hade den framme så tänkte jag att jag kan fixa klart något Ufo.

Jackorna är sydda av ett gammalt täcke och kantade med vanligt kantband, båda loppisfynd. Som knäppning valde jag gula kam-knäppen som klarar det mesta. 

2 kommentarer:

Anonym sa...

De blev ju verkligt fina :) /Tina

Heidi H sa...

Varje gång jag ser nåt fint täcke på loppis så tänker jag på dina UFOjackor;D Dom blev faktiskt fina! Och nog kommer du väl på höstens syjunta?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...