fredag 13 juni 2008

Tapettrubbel...

Idag tvingade jag hela familjen till K-rauta. På agendan: målfärg till bastuns betongytor, målfärg till det kommande gästrummet, tapeter till sovrummet och barnrummet. Huh, det blev ett enda kaos av springande pojkar, men vi kom i alla fall ut med tre burkar färg och tapetprover på de tapeter vi valde och beställde till sovrummet. 

Jag passade samtidigt på att fråga om de tapeter vi nu valt till barnrummet eftersom de som vi först valde inte tillverkas mer; "nej, det är en gammal kollektion". Argh! Få se om vi får några tapeter... Den mycket proffsiga tjejen som betjänade oss lovade försöka fixa fram dem. Det var ju inte precis massiva mängder vi skulle ha.

Så där annars måste jag ha legat på sofflocket mest hela tiden sedan i förrgår för jag läste nyss ut en av de två böcker jag trodde skulle räcka som semesterlektyr; "Mias systrar" - inget litterärt mästerverk men tre mycket gripande kvinnoöden.

1 kommentar:

Salanimi sa...

K-raudan pätevä naismyyjä on ollut ILO ja Ihanuus kaikkien niiden tylsien sisustuspuolen myyjänmetsästysvuosien jälkeen :O) Kivaa, kun on vielä oikeasti palvelualttiita ja osaavia myyjiä!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...