söndag 29 juni 2008

Farligt med återvinning...

Jag skulle hem till en bekant idag och tänkte att jag samtidigt kan passa på att föra lite grejer till ekopunkten. Vår närmsta ekopunkt ligger fem kilometer ifrån så man ids inte riktigt köra dit utan att ha andra ärenden åt det hållet så jag tänkte att jag kollar om det finns någon ekopunkt nära var min bekanta bor. Och visst, redan i följande kvarter finns det en enligt Stormossens sidor. jag körde dit och parkerade bredvid ekopunkten. Jag han knappt ur bilen innan en arg, tandlös gubbe stod bredvid mej och undrade varifrån jag kommer med skräpet. jag tyckte att det var underligt, men svarade och han blev helt rabiat. han bara gormade och gormade och jag försökte tala lugnt med honom, men han ropade bara mer.

Efter tre röda hördes ropanden från en balkong. Där stod en man med kamera och skrek att han ringer till polisen. Suck, tänkte jag och förklarade för den galna tandlösa mannen att jag inte alls har tänkt lägga sopor i deras roskis och att det enligt Stormossen finns en ekopunkt där. Men inte lyssnade ju han så jag satt mej i bilen och åkte 10 km till följande ekopunkt. Superekologiskt!

Vad jag fortfarande inte vet är om ekopunkten ligger en bit till in på gatan jag var på eller om gubbarna bara hade fått för sej att bara deras höghus får använda just den ekopunkten. Obehagligt var det hurusom och jag ska nog igen maila Stormossen om att det kunde vara kiva med en ekopunkt närmare var jag bor och naturligtvis fråga om det var de galna gubbarna eller jag som hade fel.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...