fredag 8 juli 2011

Loppisrace i Purmo

Igår på syjuntan var det någon som började tala om Loppisrace i Purmo. Hur kan jag ha missat att en hel by har loppis?

När jag fick höra att tärningen ännu inte är kastad eftersom loppiset pågår tre kvällar i rad sa jag snabbt som ögat att jag åker i morgon. Lika snabbt kom min följdfråga; Var är Purmo?

I Pedersöre, där ligger Purmo. Jag hade nog placerat Purmo litet fel i min stackars skalle. Men jag lät inte det hindra mej utan jag åkte verkligen iväg på en liten roadtripp i kväll.

Det var ju hur kul som helst! Jätteroligt att köra/promenera från gårdsloppis till gårdsloppis och vid Lundagård var det några fler på ett ställe, bland annat Fia Lotta Jansson Second Hand.
Några fynd fick också följa med mej hem; ett par urfina högklackade stövlar med snörning. Åh, hoppas att de blir använda också! Från samma ställe följde också två Gefle-fat med. De har samma fyrkantiga form som några jag har från förr.

Jag kunde inte heller motstå några söta My Little Pony så de fick ett nytt hem här, men de behöver nog tvättas och borstas litet först!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...