lördag 2 juli 2011

Exkursion till Bergö

Jag har aldrig varit på auktion så idag tyckte jag att vi skulle företa oss en exkursion till Bergö (ca 50 km söder om Vasa). Efter försommarens utfärder i skärgården var färjturen inte särskilt exotisk, men auktionen var absolut det!


Efter tre (!) timmar gav jag upp. Det fanns en del smått och gott jag kunde ha tänkt mej och jag ropade också modigt ett par gånger. Fascinerande att se vad som gick billigt och när priset trissades upp. En ganska sliten tallrikshylla steg till 115 € när två män, som uppenbarligen var ute i någon annans ärende, bjöd över varandra. En utdragbar barnsäng, som verkligen inte var annat än gammal steg till ett par hundra. En del Arabiaporslin gick hyfsat billigt och ett stort allmogeskåp gick överraskande billigt. Lådor med osorterat bråte gick för nån tia. Så där allmänt tycker jag att folk var villiga att fyrka ganska mycket.

Jag lät mej villigt bli överbudad och gick hem tomhänt men ett äventyr rikare.



Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...