söndag 18 juli 2010

Fodral för rådgivningskorten



Surrade ihop fodral till rådgivningskorten. Valde och vrakade bland tygerna, men det blev Mumintyg till både utsida, insida och fickor. Ska nog brodera namnen på pärmen vid lämpligt tillfälle.

Mumintyget köpte jag på Nada-loppiset i Jeppis och tanterna tog helt galet överpris för bitarna. Täcktes inte mera vid kassan säga att jag inte vill ha bitarna då. Jag tror alltså att jag betalade rejält mer än jag skulle ha betalt för tyget som nytt och oanvänt från Finlaysons egen butik...

Nåväl, pengarna gick till gott ändamål och jag är nöjd över att jag fick ändan ur vagnen och sydde fodralen.

3 kommentarer:

MalinJohanna sa...

Jamen det var ju en bra idé, hos oss trängs bådas kort i Tuttelireklamfodral (eller vad det nu var). Tror för övrigt att Nadaloppiset är det enda i Jeppis jag inte besökt än, tack för påminnelsen. Vill du se nåt billigare ska du söka dig till Lotta Svärdsgatan.

Starkismor sa...

Vad fina! Å vad smart att ha Kela korten i dem!

Salanimi sa...

Näitä mä olen miettinyt pitkään, että pitäisi tehdä - nytpä taidankin piakkoin surauttaa jonkinmoiset :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...