fredag 28 november 2008

Städa städa varje fredag...

Idag har vi försökt förvandla kaos till adventsmys i köket. Medan Lilla V sov och Stora V modellerade vid köksbordet fejade jag i ilfart. Innan jag dammsög vaknade Lilla V och kom med och "hjälpte till". Efter att jag också dammsugit var det dags för golvtvätt. De små liven tyckte att det var en kunglig idé att klättra upp på köksbordet med varsin målarpensel och varsin vattenmugg och "måla" bordet...

Det tog förstås inte en särskilt lång stund innan barnen märkte att jag skurade golv så snabbt fick jag två hjälpredor. Fram med fler redskap bara och golvet blev skinande rent. Turvis använde vi mopp, skurborste och diskborste... Lilla V passade på att tvätta så ivrigt att till och med håret var vått på honom :-). Ibland är det riktigt riktigt roligt när barnen hjälper till! Dessutom blev det faktiskt ett lyft från sunk till mys. Tyvärr hann jag inte få någon bra bild.

Nu väntar jag på att Stora V ska somna. Ja, suck, han är ännu vaken och ligger och babblar i sin säng, just nu är temat "Mamma, vad är att bajsa?", "Vad gör man när det är lillajul?" "Vad annat kan man göra på en julbasar?". Som tur är hann jag veva ihop pepparkaksdegen medan han satt på pottan så att vi får baka pepparkakor i morgon (Urk, deg, baka och potta i samma mening låter inte riktigt bra... :-)).

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...