tisdag 11 november 2008

Ett oväntat möte


När jag för en stund sedan gick ut på trappan reagerade jag inte först på något, men sedan fattade jag att något stirrade på mej. Jag vände litet på blicken och insåg att jag stod öga mot öga med en räv. Den stod helt orädd bara någon meter från mej. Det hade jag inte räknat med, speciellt inte med tanke på att jag bor exakt 3 km från stadens centrum. Jag rusade in och hämtade Stora V som låg i sängen och babblade om dinosaurier i stället för att sova och när vi kom ut så kom den lufsande igen.

Vilken naturupplevelse!

Bilden är lånad från Sydsvenskan (lämpligt nog från en artikel om stadsrävar :-))

1 kommentar:

Starkismor sa...

Jag fångade en räv idag, men räven slank ur näven... :)

Tänkte bara säga att jag nog brukar läsa om vad du pysslar med men det blir sällan några fotavtryck. Annars har vi det riktigt bra! Hälsa

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...