måndag 20 oktober 2008

Tomtar på loftet...

Jag tänkte bjuda på en liten vindsuppdatering med bilder. För några veckor sedan hade byggaren fått upp största delen av takpanelen (ni vet, den jag målade och marrade om hela sommaren). Efter det blev det dags för isolering. Största delen sattes förstås där den ska vara, under panelen, men av någon orsak fanns det isolering lite över allt...



Sedan kom det upp lite skivor på gavlarna. Framför finns ett glasbord på kant som fick fungera som torkställning för en hög foderbräder. När fotot togs var där inte ännu många bräder, men en stund senare fanns där fem lager nymålade foderbräder.


Här fanns färdigt en glugg i bjälklagret. Förstås återanvände vi ett gammalt fönster för att få ett fönster där så att det kommer in mer ljus i rummet bakom.



Sedan var det jag som fick börja jobba... De senaste tre dygnen känns det som om jag inte har gjort mycket annat är spacklat, slipat, sopat och målat väggar. Men nu är alla väggarna klara för tapetsering!



I pojkarnas rum har vi redan hunnit tapetsera två väggar! Inte särskilt jugend, men jag gillar tapeten skarpt!

2 kommentarer:

Starkismor sa...

Ojoj vad det händer! Vill ju komma å titta ju!

Katikatt sa...

Välkumi bara... om nån vecka :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...