fredag 21 maj 2010

Goodbye svett!



Promenerade förbi Body Shop och råkade se en skylt som marknadsförde en ny aluminiumfri deo. Well, man kan ju testa - igen tänkte jag. Jag har gillat Biothermdödön men den räcker inte i krävande situationer. Den här verkar göra det. Den är aluminium- och parabenfri men innehåller alkohol. Plus också för påfyllnadsflaska.

Jag tittade också på kroppssmör för små barn, det verkade super, men priset (20,80 €) avskräckte. När jag dessutom läste jag på burken att salvan inte ska användas i ansiktet. Då fick den bli kvar i hyllan. Varför får man inte ha den i ansiktet? Hur gör man för att barnen inte smetar den i ansiktet? Och vem sjutton har flera olika bassalvor för små barn?

Bilden är Body Shops egen.

2 kommentarer:

jenni sa...

Hmm ja, "får inte användas i ansiktet". Säger ganska mycket om produkten tycker jag. Man kan ju fråga sig om en sådan produkt är lämplig för barn överhuvudtaget? Bäst att hålla sig till sånt man i princip kan äta ;-)

Katikatt sa...

Håller helt med dej Jenni! Jag såg framför mej hur huden börjar frätas av ansiktet...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...