tisdag 12 maj 2009

Deodorant


Den givande och lockande rubriken lockar till läsning tänkte jag... Nånej, jag satt och läste den ena kvällstidningen på nätet (pinsamt nog minns jag aldrig vilken tidning det är som jag brukar titta på ibland). Den här gången råkade jag hitta något på riktigt matnyttigt (vid sidan om en video om vilken kändis som kunde vara mutant och en bildserie på kändisars barns klädstil... suck). Jag hittade en notis om en ekologiskt certifierad dödö! Bra redan det, men det råkade dessutom vara ett märke jag gillar speciellt mycket. Så snart tror jag att det är dags att säga bye bye Rexona och inhandla en burk eko-Biotherm!

Få se om den faktiskt både fungerar och saknar alla ämnen jag absolut inte vill ha under armarna (kolla Rexonas innehållsförteckning så vet ni precis vilka ämnen jag menar).

3 kommentarer:

jennimami sa...

Åh, tack för tipset. Kanske jag också får slänga min Nivea snart! Har försökt med diverse "mindre skadliga" deodoranter men de funkar inte riktigt när man svettas floder...

Katikatt sa...

Exakt samma upplevelse har jag. Speciellt efter att jag fick barn.

Idag testar jag faktiskt ett till alternativ; kokosolja :-)

Unknown sa...

Jag vill slå ett slag för rosenseriens deodorant! Riktigt bra!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...