fredag 29 maj 2009

Mera trådställningar


I mit sökande efter olika lösningar för trådrulleförvaring hittade jag en massa bilder på gamla trådrulleställningar. De funkar inte riktigt för trådrullar, men jag kan tänka mej att en sådan skulle vara jättelyckad för band.

Idag var jag på en liten loppisrunda och vid ett av loppisarna tänkte jag innan jag gick in att det nog idag kunde finas nån trådrulleställning där. Jag traskade runt och strax innan jag var på väg ut föll mina ögon på ett bord. På bordet fanns en massa gammalt träjox, och inte mindre än tre olika typer av gammaldags trådrullehållare. Den finaste fick följa med mej hem :-).

Nån kanske vet vad de heter på riktigt.

2 kommentarer:

jennimami sa...

Lustigt! Har hänt mig också flera gånger då jag gått på loppis; att jag hittat exakt det jag nyligen tänkt på att jag skulle vilja ha. Senast saknade jag en trasmatta med turkost i till köket och voilá! Vid nästa loppisbesök stötte jag på en sådan :-) Fin trådställning förresten, men jag har inga såna band :-)

Katikatt sa...

Man borde kanske använda den där kraften oftare! Det måste förresten vara samma kraft som man använder för att hitta svampar.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...