torsdag 28 maj 2009

Ställning för trådrullar


Egentligen tycker jag om att titta på Strömsö, men jag gör inte det särskilt ofta (en parentes, son 3,5 år gillar Strömsö skarpt :-)). Igår råkade min TV ändå vara inställd på FST så jag tittade med ena ögat medan jag vek tvätt. Och plötsligt när Lee stod där och pysslade suddgummin fastnade mitt öga på något i bakgrunden, en ställning för trådrullar! Just en sådan som jag så skulle behöva. 

På tre röda mailade jag Lee och fick svar. Tyvärr kostar ställningen ganska många pengar (speciellt frakten) så jag tänkte höra om någon har bongat ett alternativ någonstans.

Bilden är lånad från slöjddetaljer.

3 kommentarer:

a-k sa...

ha! precis en sån där har jag ritat och tänkt snickra! Men det blir ju aldrig av...

Katikatt sa...

Det är ju just det!
Hur hade du tänkt göra piggarna för trådrullarna? Träpluggar? Avknipsade blompinnar?

Annars kunde man ju lägga spikar eller skruvar på en skiva, men jag tycker att det blir så fult...

a-k sa...

träpluggar eller såndär lång metallpinne (ingen aning om vad de heter) som man sågar av. Men viktigast skulle vara att få en lutning på pinnarna så att man lätt kan se vilken färg tråden är. Mitt syrum är i och för sig ingen vacker syn, så skruvar på en skiva vore nog ingen större förlust...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...