fredag 9 januari 2009

Är ni nyfikna?


Jag tror (och hoppas) att ni är lite nyfikna på vår vind. Sängarna och en del småmöbler är på plats, men mycket är ännu på hälft när det kommer till inredning. Jag försökte se om jag har några bra bilder, men de är alla på oinredda rum så ni får ännu ge er till tåls. Här kommer ändå ett tjuvkik på oinredda rum och en liten titt på hur barnrummet börjar bli.

Upp för trappan. "Skåpet" i hörnet är en skrubb med intressant dörr, den har 90 ° vinkel

Blick bakåt. Det "mörka" i mitten är trappan upp.

"Allrum".

Andra änden av "allrummet".

Sovrum.

Sovrum. Här under fönstret står nu sängen.

Barnrummets långvägg. Den lilla hyllan har far i huset byggt i slöjden i lågstadiet och mor har målat :-).

Badrummets pyttelilla lavoar. Den minsta vi hittade :-). Golvtrasan är extremt snyggt upphängt mitt i bild...




7 kommentarer:

Starkismor sa...

Ååååå, sade hon avundsjukt...

Jag blir ännu mer sugen på ett Vasabesök. Jag överväger att delta i Pedas 35års jubileum...

Katikatt sa...

Joooo! Kom!

Lenas pysselgrop sa...

Du har helt rätt, vi är nyfikna! Alltid så kul att se hur folk har det hemma hos sig. Vadå nyfiken... :)

Den där gröna snirkliga grejen ni har bredvid ett fönster i sovrummet(åh, va bra jag förklarar) är snygg - är det en tapet eller?

Katikatt sa...

:-)

Den gröna snirkliga grejen är en tapet :-). Bottnen är samma som de enfärgade men snirklorna är sedan lite upphöjda. Vi har beställt dem från k-rauta. De heter typ filo och var hyfsat billiga!

Anonym sa...

Roligt att se hur det blev! Pojkarnas rum är ju superfint, de är säkert nöjda :) Fanns bjälkarna där sedan tidigare? Vi försöker hitta någon som vill ha en vedspis, en elspis samt ett kylskåp/frys från köket i övre våningen så att vi kan börja göra om det till arbetsrum. Ska bli kul att renovera, har aldrig tidigare gjort något sånt...

Katikatt sa...

Ja, bjälkarna fanns där från förr! Vi ville absolut att de skulle bli framme.

Lycka till med er renovering jennimami!

alegni sa...

det kommer att bli så fint, bara det blir klart. jag tycker det var nyss ni började o nu är det nästan klart!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...