söndag 11 januari 2009

Nu e de vinter och skidan den slinter...

Den snälla julgubben köpte skidor på julrean i fjol och idag var det dags att testa skidorna. Efter en hel massa skruvande och provande passade bindningarna och Stora V spändes fast på skidorna. Han var både stolt och ivrig, men helt slut efter en några tiotals meter lång skidtur (mest trött tror jag att han var när jag hela tiden höll i honom) :-). 
Ännu räcker balansen inte riktigt till, men övning ger färdighet och snart är stavarna inte längre för långa...


Lilla V fick ännu bara se på. När Stora V klev av skidorna ville Lilla V testa, men när han insåg att skidorna gled framåt skuttade han bort och ropade "FARLIGT!"

Sedan gick vi in och bakade; grahampizza och mazarintårta, båda för att använda bort lite rester :-). Men gott var det!

4 kommentarer:

Starkismor sa...

Då min syrra var i Stora V:S ålder spändes även hon på sina julklappsskidor och sattes ut i snön. Hon konstaterade kallt: Dom går int.

Katikatt sa...

:-) :-) :-)
Mästerligt!
Stora Vs skidor har mammamotor :-).

alegni sa...

jag håller med lilla v - det är farligt att skida!

Katikatt sa...

Jag hade lite roligt åt hela skidandet för jag är inte någon direkt vän av skidande (trots att jag faktiskt äger skidor...) och ändå ska den stackars treåringen sättas på skidor :-). Kanske jag inbillar mej att han snart släpar med mej i spåret...

Jag tror att far i huset håller med Lilla V om farligheten :-).

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...