måndag 13 oktober 2008

Dagen som gått... EFIT (eller kanske i halvtimmen :-))

Inspirerad av många andra bloggar tänkte jag glänta på dörren till vår vardag med  en "ett foto i timmen" fast det blev nog i halvtimmen ibland också :-).

9:16 Busbarnen har vaknat och hoppat på mej tills jag vaknade. I köket bygger barnen med lego (en tårta :-)) och njuter av att vara nakupelle medan jag fixar fram frukost, hämtar tidningen, tömmer tvättmaskinen, svarar på ett mess...

10:03 De pricksjuka barnen har fått på sej prickblusar (insåg på eftermiddagen att vi alla hade second hand Marimekko på oss :-)), och Lilla V ser på barntv i en minst sagt konstig position... Byxlösheten kan ses som potträning, ifall någon undrade...

10:40 Vi struntade ganska snabbt i barntv och började bygga en tågbana i stället. Mor vill imponera och bygger en kurva som går ända upp på soffdynan som absolut MÅSTE ligga på golvet.

11:38 När tågbanan skrotats är det dags för lego. Alla får bygga. Också mamma.

12:12 Dags för lunch. Broilerfilé och kokt potatis från igår och en burk majs. Nam! Stora V undrar om Lilla V vill att han ska hjälpa med potatisdelandet.

13:22 One down...

13:51 ... och en till efter att vi har läst "vår jäktiga dag".

14:22 Inspirationen anföll, så med viss förbehållning börjar jag fundera på en julkalender åt barnen (ja, inspirationen berodde på att jag tyckte att det fanns för få legobitar när vi lekte :-)).

15:06 Drickapaus. Mölömölömölö åt Lilla V och kaffe åt mej. Skål!

16:04 Jag har förberett mej för lite jobb i kväll.

17:13 Mat!

Barnen och maken leker tills jag kommer hem igen och 
20:13 är det dags för tapto á la Lilla V.

20:58 Ganska sömniga barn kämpar mot John Blund. Snart sover alla och jag får ägna mej åt viktigheter på tv :-). Stora V har meddelat åt sin far att han måste ha prickblusen också på natten när han har pricksjuka.

Så såg vår dag ut idag.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...