fredag 31 oktober 2008

Tygloppis!


I våras skrev jag om ett projekt jag hade tänkt göra. Det drog lite ut på tiden, men nu ska det bli av; i samarbete med Vasa miljöförening och Skafferiet at Ritz: Tygloppis!

Behöver du få mera rum i dina tyghyllor? Nu har du en bra chans!
Vasa miljöförening och Skafferiet at Ritz anordnar tygloppis söndagen den 16.11 klockan 12-18 på Skafferiet at Ritz, Kyrkoesplanaden 22 A.

Vill du bli av med gamla tyger och andra handarbetstillbehör? Anmäl dej som försäljare senast den 9.11 till Kati Källman (kati@kallman.net eller 0500-808701). Vi sköter framplockandet och säljandet, du behöver endast hämta de prismärkta tygerna så sköter vi resten! I samband med anmälan får du ditt försäljarnummer. Anmälningsavgiften är 5 €. Inga andra avgifter uppbärs.

Till försäljning tas tyger (som tyger räknas också ex. lakan, gardiner, dynvar, handdukar etc. som är i gott skick), garn, sytråd, symaskiner, sytillbehör, mönster - också böcker och tidningar d.v.s. saker som platsar under kategorin handarbetssaker.

4 kommentarer:

Lenas pysselgrop sa...

Låter kul!
Men eftersom vi nu har inplanerat resan till Vasa idag och nästa lördag, så tror jag att jag snällt får stanna hemma helgen efter det :(

Anonym sa...

Jag stjäl helt fräckt texten till ett inlägg i min blogg, tackar på förhand!

Anonym sa...

Åj jag fastnade direkt och titta på bilden med det söta tyget...har ett foto på mig som bebis, från BB där jag har ett sånt påslakan i min "bunker", månne de hade det på BB på 80-talet?! :) Sen läste jag förståss den glada nyheten om tygloppis!!! Tackar för det, jag ska verkligen kolla in det den 16:e! :)

Katikatt sa...

åsa, jag gissar att tyget har varit pop just kring 70-talets slut och 80-talets början för man hittar det ganska ofta i olika färgställningar på loppis och huuto :-), så månne inte BB också har haft lakan i samma poulära mönster!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...