tisdag 7 oktober 2008

En syhörna :-)

Nåjå, vår väg mot mer utrymme går förstås enligt viktigaste först principen. Jag har redan tidigare berättat att vi har tapetserat det rum som har varit vårt sovrum och i samband med det bar vi ut vår säng. Så nu är vi sovrumslösa. Numera är sovrummet ett lekrum dels för barnen och dels för mej, för det som var en garderob har fått nya hyllor och förvandlats till en syhörna.

En stor del av tygerna har fått flytta in i hyllan och symaskinerna är på plats. Resten av tygerna och alla andra hobbysaker får flytta in när det blir klart på vinden så att de kläder som ännu får bo i hyllan flyttar bort.

Syhörnan verkar fungera bra, jag har förstås hunnit testa, eftersom barnen inte kan komma från alla håll och sticka in fingrarna i symaskinen.

Jag blir alldeles lycklig av att titta på alla färggranna tyger :-). Det mesta är förstås loppisfynd!

Framför hela hyllan finns fyra skjutdörrar så när man inte syr, eller tittar på tygerna kan man stänga dörrarna.

6 kommentarer:

NWO Observer sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...

Sitter du där inne och syr? Inte mycket svängrum... =D

Katikatt sa...

Hmmm, om du menar åt sidorna längst in mellan hyllorna så är det väl inte det, men hela hyllan går längs med en hel vägg så skjutdörrarna hamnar rätt långt ifrån mej eftersom varje dörr är 92 cm bred så blir det ju en "glugg" på nästan två meter :-) och den maskin som är i användning är på en djupare hylla.

En av de grejer jag "provsytt" där är ett lektält åt barnen och det var inget problem med det så jag håller kanske inte riktigt med dej "anonym" :-).

Anonym sa...

Aha, jag trodde att du jobba vid hyllan med de två överlockarna. Den undre hyllan trodde jag var i golvnivå.

Katikatt sa...

:-) Då förstår jag vad du menar :-). Perspektivet är ganska underligt på bilden!

Titte sa...

Nåmen! Det är ju nästan som en karkki kauppa. Fast för sy-galna. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...