onsdag 23 juli 2008

Efter regnet

I två dagar var det skyfall här. Skönt med regn på många sätt. Man slipper vattna ute, dammet sköljs bort, jag fick en välbehövlig paus i målandet och så fick vi gjort en massa innesaker.

Naturligtvis klättrar barnen längs med väggarna när man bara är inne, men för en gångs skull fick de titta riktigt mycket på barntv och jag fick fixa sådant som behöver fixas.

Diskbordet fick äntligen sin ansiktslyftning. Där brukar det alltid vara kaos, men nu är det ordning på torpet och både lättare och roligare att hålla snyggt. Jag är speciellt nöjd med den hopvikbara diskställningen som hänger ovanför hon.


Lite bakningsivrig blev jag också. På eftermiddagen lagade jag både havreflarn och tant Hannas kakor. Nam! På kvällen bakade jag bröd. Superbekvämt att trycka ut en sats jäsdeg (denna gång med solros- och linfrön och lite olika mjöl) på en plåt, låta jäsa och sedan rulla ut bitar som bryts loss efter gräddning. Gott och kul med hembakt bröd. Middagens broilerrester fick tillsammans med en del andra godsaker bli pizza. Skönt att ha som reserv i frysen. Jag brukar ofta lägga havrekli i pizzadegen så blir det lite matigare.


Nåja, nu är det solsken igen och jag är i full färd med målandet igen!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...