fredag 19 oktober 2012

Ryggradslös vekling


Det var meningen att jag skulle göra klart alla oklara handarbetsprojekt. Hur kommer det sig då att det landar nya vantstickningar i min soffa? De orange vantarna visste jag inte riktigt om jag vågar visa. Det där oformliga svarta är en upp och nervänd igelkott (spikey)... Runda former är inte det enklaste att sticka på frihand och speciellt inte med tjockt garn, men jag fick bortstickat litet restgarn. Novitas Mambo, har jag för mej att det är.

Det brokiga garnet köpte jag förra hösten på hantverksmässan i Tammerfors utan att ha en klar plan för. Brokigheten gör att det absolut måste vara slätstickat och en väldigt enkel mössa kändes inte särskilt frestande så nu fick det bli vantar av det också. Åt mej själv! Mönstret på vantarna är egentligen konstruerat till Fingerwolle. Ett alldeles underbart garn om man gillar tjockt, otvinnat garn.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...