lördag 27 oktober 2012

Ur klädskåpets gömmor


Vår lillis är inte riktigt så liten mer och här om dagen flyttade jag så gott som alla kläder i storlek 86/92 ut ur klädskåpet och lyfte in högar med 98/104. Han är litet förvirrad när han inte känner igen alla plagg och jag är litet förvirrad när han plötsligt är så stor.

Bland plaggen jag lyfte ut fanns hmmmm, några overaller från me&i. Vad ska jag nu göra med dem? Sälja till ett bra pris? Hänga upp i en rad som en installation? Packa ner i en minneslåda (som jag sedan packar upp för alla potentiella flickvänner i framtiden... :-))? Jag vet att det bara är kläder, men för mej är de en symbol för småbarnsåren.

1 kommentar:

Starkismor sa...

Två av dom där finns hos oss - och en tredje med moln. Härliga!

Jag förstår dig på pricken, jag förstår inte hur jag ska kunna packa bort babykläder. Har svårt med mammakläderna också. Och HUR vet man att man inte ska ha fler barn i framtiden? En del kan svara så definitivt på frågan om de ska ha fler barn, det kommer jag aldrig att kunna göra, inte före övergångsåldern i alla fall...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...