torsdag 2 januari 2014

365 dagar av mönster...

För ett drygt år sedan eller två… köpte jag en kreativitetskalender, "365: A Daily Creative Journal". Jag hade tidigare läst om olika 365-projekt och lockades oerhört mycket av det. Men så kommer ju frågan vad man ska satsa på… Ett av de mera imponerande är a Skull a Day. I ett skede funderade jag på en virkad/stickad blomma per dag, men jag tröttnade efter tre dagar. Jag har helt enkelt inte den tiden.

Men sedan kom julen och min svägerska hade mycket lämpligt valt att ge mig Lotta Külhorns bok "Rapport! : en bok om att göra mönster". Ja siitä se idea sitten lähti…



Jag inser att jag knappast kommer att ha tid att göra ens små projekt varje dag, men jag ska försöka. Dag ett valde jag material som används hela tiden hos oss: hamapärlor, och det fick bli ett kurbitsinspirerat mönster.

365-projektets hemsida finns här.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...