måndag 3 december 2012

Stjärnor på halsen


Urk, gillar inte bilder av mej, men en cowl utan huvud hade kanske blivit konstig :-).

Jag föll för Majapuus stjärnmerino och hade tänkt sy balaclavor åt barnen men jag tyckte att tyget nog skulle räcka åt både mej och barnen. Min tubscarf som jag använt hela hösten började bli litet sval nu när vintern faktiskt verkar komma. Så nu blev det en långsmal tub åt mej! Jag valde att sy en som är långsmal så att den blir tillräckligt tättsittande och att den skruttar sej tillräckligt.

Det tog inte särskilt många minuter och den blev precis som jag hade tänkt mej. Nu hoppas jag bara att den inte kliar så mycket. Jag har svårt att använda ylle direkt på huden och tänkte att merino skulle funka, men helt klifri verkar den inte vara.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...