torsdag 19 februari 2009

Kylan håller oss inne


Äntligen riktig vinter, men de senaste dagarna har det varit lite onödigt kallt för små pojkar att leka i parken så vi har hållit oss hemma. Pojkarna råddar och jag går efter och plockar upp, suck! Det känns som om det aldrig blir tillräckligt upplockat för att ens få rent. Fast igår somnade Lilla V och jag på soffan och när maken väckte mej mitt i natten så hade golvet i biblioteket magiskt tömts på en massa saker. Det var skönt!

På to do-listan för resten av veckan står:

- den ultimata lösningen av det etiska dilemmat hemmamamma vs dagis (hah, det är en skoluppgift, inte verklighet).
- några sidor teoridel för gradun borde också åstadkommas (typ 5 för att hållas i tidsramen).
- Uppackning och leverans av drygt 15 kg kläder.
- Skurande av alla golv.
- Bära upp alla spel och pussel till vinden.
- Hänga upp alla tavlor som tror att deras plats är i travar på golvet.
- Hänga upp en spegel och en krok för toalettsitsförminskaren i badrummet.
- Placera ut roskisar på vinden.
- Brödbak.

På tal om brödbak så har vi sedan nyåret inte köpt bröd mer än två eller tre gånger! Bröd är dyrt och fullt av konserveringsmedel så det känns helrätt att baka själv. Oftast bakar jag olika slags semlor för det går så snabbt och blir bra. Jag har också testat några olika rågbröd och det blir också bra, men hittills har de blivit onödigt hårda så det får jag ännu öva på.


Lilla V har fått en "ny" retrodräkt. Han har blivit ganska duktig på att posera!

1 kommentar:

Re-dizain sa...

Han verkar vara väl duktig:-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...