lördag 20 december 2008

Massor såpa

Nu borde jag göra som Pippi Långstrump och spänna fast skurborstar på fötterna och bara skrinna runt. Jag håller på och såpskurar golven på vinden. Än så länge går det hyfsat bra fast jag inte använder Pippis teknik utan mopp och skurborste med skaft. Jag bara glömmer kameran nere hela tiden men jag ska nog visa lite bilder senare idag.

Edit 22.30

Nu har jag fixat lite bilder:

Alldeles vått golv mitt i behandlingen.

Golv som behandlats två gånger och golv som är helt obehandlat.

Efter tredje behandlingen. Nu börjar man känna skillnaden, men det blir intressant att se hur det är i morgon när det torkat. Ett riktigt slitstarkt skurgolv blir ju inte till över en natt utan det tar nog många många år ännu!

2 kommentarer:

Starkismor sa...

Vad fint golv ni får! Det är väl som slitstarkast om typ 100 år eller hur?

Katikatt sa...

Det blir väl ganska slitstarkt om typ 100 år, ja :-).
Det känns ganska komiskt att ytbehandla ett golv som har stått obehandlat i 100 år redan och veta att om lika lång tid är det någorlunda klart...

Tack förresten för det underbara julkortet! :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...